Instagram

Friday, December 3, 2010

kau kene sihir? meh bace sini !

Dalam hadis an-Nasai ada menyebut (mafhumnya), “Sesiapa yang menyimpulkan benang dan dijampi menterakan untuk sesuatu tujuan jahat, maka sesungguhnya dia telah melakukan sihir. Dan sesiapa yang melakukan sihir, maka dia telah mensyirikkan 
Allah S.W.T."

sekarang ni ingatkan dah zaman canggih manggih,zaman celik IT,dah xde dengar la cerita macam selalu tok nenek kite bercerita dulu dulu,tapi tak,makin ramai la pulak yang bercerita yang macam tu..pasal terkena buatan orang,pasal xpuas hati pastu mule la nak anta 'benda' kat orang,pasal dengki xdapat lawan jiran depan umah pakai BMW la..macam macam kan perangai manusia ni sekarang..ingatkan dah maju,dah xde la perangai perangai yang main main anta 'something' kat orang tuh..haihh..nauzubillah..!

cerita yang asya nak kongsi ni kisah benar ye..bukan bertujuan nak aibkan sape sape tapi hanya untuk peringatan kita bersama..jangan cepat percayakan orang walaupun dia dah lama kenal kita..memangla gigi same banyak,tapi hati orang kite xtau..chewah..sempat bermadah ye kaw! kepada adik adik,jangan cepat percaya orang yang baru kite kenal ye..peringatan untuk diri sendiri juge..biarlah kite ni sentiasa berhati hati sebab ape yang kite tak pernah sangka nak jadi tu lah yang akan jadi..haaaa..paham x ayat keling asya tuh? xpaham suh orang lain translate kan.. :P

alkisah..tayyibb..haaa..ade la orang tuh namenye BEDAH [bukan name glemer] ni cantik orangnye..suwit je taw..jiran sebelah umah die plak,makcik JOYAH [pun bukan name glemer] ade adik lelaki yang kurus kedengking bernama POYAN..dipendekkan cerita,si bedah ni berkawan la dengan si poyan ni..dah name pon berjiran..lagipon dari kecik dah main same same kan..bile dah besar mule la ade rase ehem ehem kan..pastu dah lame2 sangat berkawan,si poyan ni pon mule la nak kasi ayat manis nak ajak kapel kan..tapi si bedah ni xmo..maybe ade org lain la kot..bile poyan dah kene rejek,poyan pon mule rase xpuas hati..poyan kate si bedah ni cinta mati die..huwargghh..mule la jiwang nak mati kan..dah orang cakap xmau,xpayahla nak pakse pakse kan..xmalu betoi..pastu si bedah ni pon melanjutkan pelajaran ke U,maka tinggallah si poyan keseorangan bagai buaya kelaparan..poyan mula rase xbest sebab die nak jugak kat si bedah..die balik negara die pastu pegi buat minyak dagu ngan bomohkan si bedah gune patung siam tuh...

haaa..sebijik cite macam dlm filem..ni la pengaruh tv kuat sangat meresap dalam otak si poyan tuh..malas la cite panjang panjang sebab malam malam ni macam seriau pulak sorang sorang nak menaip cite seram..wakakaa..so korang boleh imagine sendiri kan cemane la gayanye kalo orang tu kene buatan orang..main anak patung siam ag..yang cucuk cucuk gune jarum,paku berkarat lagik..haihhh..puas mak si bedah tu pegi jumpe ustaz sampai 5 org..sume kate bedah dah terok..sian sangat kat die..budak pandai,tiap sem dapat anugerah dekan tapi terpakse stop dulu bile dah jadi camtuh..yang si joyah pulak bertepuk tangan sebab die rase satu kepuasan bile tengok bedah jadi camtu..sebab tolak cinta adik dia..busuk hati punye orang..cam gitu la citenye sket sket..skang si bedah tu beransur pulih lepas berubat dengan ustaz yang kuarkan jarum jarum n paku dari badan die..

haa..untuk korang yang xtau cemane rupe minyak dagu tu,ni la rupenye..jangan pulak korang buat minOm tak pon pakai buat pegi dating..konon konon perfume la kan..haaa..naya! ahahaa..

time kaseh encik google.. :)

oh ye..semalam tengok drama tajuk Minyak Dagu kat astro..cara die buat minyak dagu ni dengan bakar dagu mayat pastu ade kua lelehan dari dagu die,yang meleleh tu la die tadah buat minyak..same la jugak macam cite Perfume : Story of a Murderer..korang penah tengok tak cite tuh? cite cemane orang putih buat LOVE PORTION..same la macam minyak dagu..die bunuh orang,pastu die ambil lendir mayat yang dah diperam tu..die simpan sampai keluar bau..die nak semua pompuan tergila gilakan die..

oh ye..ni juge asya selitkan sikit tentang
 TIPS UNTUK MENGELAKKAN DARIPADA TERKENA SIHIR..

Makan Tamar 'Ajwah dan Tamar Madinah 
Amalkan memakan tamar (kurma) 'ajwah dan jika boleh makan bersama tamar madinah. Sekiranya anda tidak boleh mendaptkan kedia-dua jenis tamar tersebut, makanlah apa-apa jenis tamar yang ada supaya menepati sabda Rasulullah s.a.w yang berbunyi: 

"barang siapa yang memakan tujuh biji tamar'ajwah, dia tidak akan mendapat sebarang kemudaratan racun atau sihir yang terkena pada hari itu". 
(Riwayat Al Bukhari) 


Berwuduk Sebelum tidur 
Sihir tidak akan memberi sebarang kesan terhadap seseorang muslim yang mempunyai wuduk. Setiap muslim yang berwuduk akan sentiasa dikawal ketat oleh para Malaikat sebagaimana diperintahkan oleh Allah S.W.T kepada meraka. 

Sabda Rasulullah s.a.w : Ertinya: 
"Sucikanlah jasad-jasad ini mudah-mudahan Allah akan menyucikan kamu, Kerana sesungguhnya tiada seorang pun dari mereka yang bersuci terlebih dahulu sebelum tidur, melainkan anda bersamanya" 
Malaikat tersebut tidak akan pernah terlali walaupun sedetik untuk mengucapkan doa: 
"Ya Allah!Ampunilah dosa hambaMu ini kerana dia telah tidur dalam keadaan bersuci" 
(Riwayat AT Tabraabiy Dengan Sanad Yang Baik) 

Mengambil berat tentang solat berjemaah 
Mengambil berat tentang solat berjemaah akan menjadikan seseorang muslim bebas serta aman dari gangguan syaitan. bersikap sambil lewa terhadap solat berjamaah akan menyebabkan syaitan akan mengambil peluang untuk mendampingi mereka. Apabila selalu berdampingan, lama kelamaan ia akan berjaya merasuk, menyihir atau melakukan kejahatan lain. 

Mengikut riwayat Abu Hurairah r.a., Rasululllah saw telah bersabda: Ertinya: 
"Mana-mana kampung mahupun kawasan hulu yang tidak mendirikan solat berjemaah meskipun penduduknya cuma tiga orang, nescaya akan didampingi oleh syaitan" 
Oleh itu hendaklah dirikan solat berjemaah, sesungguhnya serigala akan memakan kambing-kambing yang menyendiri dari puaknya. 
(Riwayat Abu Daud Dengan Sanad) 

Mendirikan Solat Tahajjud untuk memagarkan diri dari Sihir. 
Bangunlah mengerjakan solat malam dan janganlah mempermudah-mudahkannya. SIfat mempermudah-mudahkan bangun bersolat malam boleh memberi ruang kepada syaitan untuk menguasai diri seseorang itu. Apabila syaitan telah mampu menguasai diri seseorang, maka dirinya adalah tidak ubah seperti bumi yang ketandusan akabibat kesan tindak balas hasil perlakukan syaitan tersebut. 

Membaca doa perlindungan apabila masuk didalam tandas.
Tandas adalah tempat ktor dan merupakan rumah bagi syaitan, Apabila Rasulullah S.A.W mahu memasuku tandas. Baginda akan membaca doa perlindungan dengan berkata:

"Dengan nama Allah. Ya ALlah! Sesungguhnya aku berlindung denganMu dari sebarang kekotoran dan gangguan syaitan" 
(Riwayat Al Bukhari dan Muslim) 

Memagar isteri selepas selesai akad nikah 
Selepas majlis akad nikah, pada malam pengantin sebelum memulakan adab-adab berpengantin yang lain, hendaklah suami meletakkan tangan kenannya di atas ubun-ubun kepala isterinya sambil berdoa:

"Ya Allah, aku memohon kepadaMU kebaikan yang telah Engkau selubungi ke atasnya, dan aku berlindung dari keburukannya dan keburukan yeng telah Engkau selubungi ke atasnya. Ya Allah berkatilah isteriku ini atasku dan lindungi dirinya dari segala keburukan perbuatan orang-orang yang dengki dan perbuatan tukang sihir apabila dia telah melakukan sihir dan perbuatan orang-orang yang suka melakukan tipu daya:
(Riwayat Abu daud dan Menurut Al Albaaniy Sanadnya Baik) 

ni pulak asya selitkan sekali TANDA TANDA TERKENA SIHIR..

i) Malas untuk melakukan rutin seharian / amal ibadat / pekerjaan.
ii) Tidak mampu untuk mengawal diri anda sendiri.
iii) Sentiasa alami gangguan semasa / sebelum tidur.
iv) Dada / Jantung sentiasa berdebar-debar
v) Hilang selera makan
vi) Masalah hubungan suami – isteri
vii) Suka Bersendirian / Sedih
viii) Kesan lebam pada tubuh
ix) Berasa tidak tenteram dirumah
x) Ternampak / terdengar sesuatu yang pelik
xi) Melihat / bermimpi binatang.. 
xii) Perniagaan terganggu dengan tiba-tiba.
xiii) Terhidu bau pelik 

haa..tu jela yang asya boleh kongsikan ngan korang ye..harap harap korang yang pernah dikecewakan dalam percintaan tu janganlah jadikan sihir ni medium untuk korang dapatkan cinta tu ye..fikir la sendiri,kalau kite paksa paksa orang,tapi hakikatnya orang tu langsong xsayangkan kita,xperlukan kita,nak ke macam tu..hati biarlah ikhlas ye..xsemestinya orang tu jodoh kita..terime qada' dan qadar..ingat! ALLAH S.W.T tu maha adil ye.. :)

ok la..nak tidoooo..babai..salam semua! :)

iklan jap..sape sape yang nak cari keje kosong lehla klik kat link bawah ni..
berbaloi baloi...hikhikhik




8 comments:

2 H@T! MeN j@D! 1 said...

thanks coz awk dah wat entry neh...
satu lagi tanda org tu kena sihir ialah mimpi
1. kena patuk ular
2.jatuh tempat tinggi
3.mimpi dlm tempat kotor..cth bilik air
4. mimpi bersetubuhan

wallahualam.

Asya Zain said...

welkem.. :)

oh yeke? ok2..tengkiu share k..tengs dear.. :)

FarhanaFabulous said...

bagusla entry ni..penuh info..tanks sudi share..

kinn said...

takut kan kalau kena macam tu.mintak jauh.kin dah tengok dah citer perfume tu.geli tengok.huhu~

Asya Zain said...

farhana : welkem.. :)

kinn : hehe..tau xpe..geli kan..hehe

Totin Jamain said...

Alamak. tanda tanda pertama tu macam I je. I seorang pemalas. Malas mandi pagi. akakaka k bye.

Asya Zain said...

oemmjiiiiiii totin komen belog kite lah! hehe..asya pon ade gak tanda tanda tuh..same la..hehe

tanet said...

replica bags from korea this hyperlink g1r61q6b08 replica bags from turkey visit site h9i17r1h88 louis vuitton replica replica bags supplier click for info u6l58u6n83 louis vuitton fake replica bags from turkey

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...