Instagram

Sunday, July 3, 2011

khas untuk adik adik sayang..:)

Salam semua..hye everybody..;)

dah lame rasenye tak update blog..sejak sejak keje ni tak sempat nak belai belai bagi kasih sayang dekat blog sendiri..nak blogwalking pon dah tak sempat..dekat encik domo saya pon tak sempat nak main main..ape tah lagi nak duduk menghadap lappy kesayangan ni..semuanya tak sempat..ni pon cuti sekejap,curik masa untuk update si kesayangan ini..seriously, i miss all the moment.. ;'(

Btw,saya baru pulang dari Putrajaya atas urusan kerja..amanah yg dibawa untuk disampaikan kepada yang berkenaan sangatlah menguji kesabaran saya..bukan senang nak mengajar org yg lebih pandai dari kite..org yg lebih tua dari kita..org yg lebih sifuu dari kita..kawan-kawan,doakan saya berjaya ye! Amin.. :)

baru baru ni,ada la ex-student saya mintak pendapat saya..mintak sokongan dan nasihat macamane nak berjaya..cikgu pun tak berapa pandai sangat nak bernasihat mcm cikgu kaunseling tu..cume ada la sepatah dua kata yang boleh dibuat pedoman [lah sangat..]..
cikgu share kat sini sebab nanti ada yg boleh guna nasihat cikgu ni skali ye..sharing is caring ryte? hahaha
[eh janggal pulak nak bahasakan diri cikgu...sebab diri sendiri pon dah lame tak jadi cikgu..hehehe]

Pernah tak adik adik rasa macam...

bila tengok sebuah rumah yg cantik,dalam hati mesti cakap..
kan best kalau aku dapat duduk kat sini..
and one day,rezeki awak betul betul ada kat situ..

bila kite tgk sekolah tu cantiknakmati, dalam hati cakap..
pehhh,best gila kalau dapat sekolah kat situ..
satu hari,anda ditakdirkan bersekolah kat situ..

bila kite tgk sesuatu,dan bila hati kecil kita bersuara..
alangkah bagusnya jika aku dapat memilikinya..
InsyaAllah..Allah s.w.t  Maha Mendengar..
dengan izin Allah s.w.t akan menunaikannya..Amin
:)

minggu lepas cikgu ada baca satu ayat..


Kejayaan bukan warisan, kegagalan bukan tradisi.. ;)



adik adik,ingat ye..tak semestinya bila adik beradik kita tak berjaya,kita pon takkan berjaya..salah tu sayang..tu semua bergantung kpd atas usaha kita..jangan cepat down kalau kita diberi ujian..orang yang diuji oleh Allah s.w.t ialah orang kuat untuk menempuhinya..Allah s.w.t uji kita sebab Allah s.w.t tahu yang kita mampu menghadapinya..ingat tu! :)
 
saya dulu pon,macam macam dugaan dah yg datang..panjang kalau nak diceritakan..tapi takpe,sabar ye...tu semua ada hikmahnya..yang penting,tanamkan niat untuk berjaya..dan yang paling penting, USAHA dan SABAR dalam menempuh setiap ujian yg datang..Insyaallah adik adik semua akan berjaya..
 
cikgu bangga sangat bila tgk kejayaan awak-awak semua..teruskan usaha ye sayang sayangku semua..cikgu doakan anak anak murid cikgu berjaya di dunia dan akhirat.. :)
 
Amin..:)
 
tu jela sepatah dua kata dari saya minggu ini..
minggu depan saya update lagi,Insyaallah...:)
 
salam sayang dari saya..
 
 
cikgu yang dah tak berapa nak cikgu.. :P
 
terimakasih sebab sudi baca blog sememeh ni..
Salam :)
 
 
 


2 comments:

Aisha Ardini said...

Comelnya cikgu ;)

Jemput singgah & follow blog Aisha: Www.AishaArdini.Com

Post Terbaru: Puisi Lelangit Hati 3
http://www.aishaardini.com/2011/07/puisi-lelangit-hati-iii.html

Thanks! :)

Asya Zain said...

@Aisha Ardini:

hehhee..oke dear..asya g singgah minom milo ais jap g k.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...